تاریخچه خودرو در ایران :
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

اولین خودرو در سال 1371 ه ق , مصادف با (1279 ه ش)توسط مظفرالدین شاه( در سفرش به اروپا به سعدالدوله وزیر مختار ایران در بلژیک دستور داد یک اتومبیل برای او خریداری نماید.) از شهر بروکسل پایتخت بلژیک (اتومبیل کالسکه ای رنوی فرانسوی) خریداری , این اتومبیل از راه دریا و از طریق بندر انزلی به ایران وارد و از تنها راه شوسه رشت – تهران به تهران ارگ سلطنتی کاخ گلستان منتقل گردید.
روایت دیگر , (به نقل از کورمیلن مهماندار فرانسوی مظفرالدین شاه)
در سال 1900 میلادی (1279ه ش ) دو دستگاه خودرو توسط مظفرالدین شاه خریداری شده و از طریق بندر انزلی به تهران ارگ سلطنتی منتقل گردید که یک دستگاه در راه انزلی به تهران (منجیل )خراب می شود که به مرور زمان به آهن پاره تبدیل می گردد .
قدیمی ترین خودرو موجود در ایران یک دستگاه موریس کولی دارای پلاکی به شماره یزد -11 که توسط نظمیه یزد صادر شده است می باشد . این خودرو هم اکنون در پارکینگ (موزه) بنیاد مستضعفان نگهداری می شود.
5- (اولین خودروی تولیدی (مونتاژ) پیکان هیلمن هانتر در سال 1967 از خط تولید خارج شد) (23/2/1346) (گروه سواری روتس سابق کراسیلر فعلی بریتانیا) (در دو مدل دولوکس و کارلوکس )در همین سال تاکسی و پیکان وانت هم به تولید اضافه شدند. در سال 1347 و 1348 پیکان کار هم تولید شد در سال 1349 پیکان اتوماتیک به این جمع افزوده گردید . در سال 1350 شش مدل پیکان تولید می شد – دولوکس –وانت – کار – جوانان – تاکسی- اوماتیک شرکت پارس خودرو (جیپ سابق) در سال 1335 به منظور انجام فعالیت های بازرگانی و بصورت عمده در رابطه با واردات و فروش اتومبیل های جیپ ویلیز و قطعات یدکی شروع بکار کرد. اولین خط مونتاژ خودروی دو دیفرانسیل در ایران و خاورمیانه بنام شرکت سهامی مرتب در تاریخ 15/7/1336 به منظور خرید و فروش و قبول نمایندگی اتومبیل های باری , سواری و لوازم یدکی به مدت نا محدود در تهران تاسیس و شروع بکار نمود.


  منبع:کانون جهــــــان گردی



نظرات شما عزیزان:


           
شنبه 2 بهمن 1389برچسب:, :: 19:39
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 1128
بازدید کل : 220744
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">